fredag 2 februari 2018

Ett resmål!               Teneriffa dec -13

Saker jag roar mig med på resor.

1. Blickar ut över ett dånande hav. Blir förstenad av hur mäktigt det är. Den blandade känslan av skräck och förtjusning infinner sig alltid. Men mest skräck tror jag. Jag kan inte låta bli att fängslas av havet. Trots att jag får tvångstankar om att jag kastar mig i havet och drunknar. Kan inte låta bli. Varför vill jag plåga mig att tänka det? Jag tänker samtidigt att jag borde lära mig att surfa. Bli kompis med havet och det läskiga. Döden.  

Ta döden i handen och säga: lets go surfi’n! 


2. Fota vackra färger som aldrig går att fånga med kameran. Just under denna denna resa, Teneriffa dec 2013, var det otroligt grönskande. Ja, det regnade ju hela veckan så blommorna var liksom på topphumör.


3. Driva runt på stranden. I ur och skur. Bara vara där och existera. Leta snäckor. Gräva i sanden. Lyssna till de brusande vågorna, blunda och känna sig överväldigad av lycka. Titta på barnen när de hoppar i vågor och kastar sig i sanden. Små fingrar och fötter mitt livet. Denna gång hade vi tydligen varit praktiska och köpt svindyra regnjackor till barnen inför resan. Vad hände? 


4. Bära små tomtenissor i sjal.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar